آموزش سئو SEO قسمت دوم:کلید واژه ها و مخاطبین

search-engine-optimization-chalkboard-ss-1920-800x450با سلام خدمت شما کاربران محترم مردان وردپرس.امیدواریم از  آموزش های این سایت بهره کافی را برده باشید.در این سری آموزش می خواهیم درباره  سئو برای شما صحبت کرده و با نکات کلیدی آن آشنا شوید.سئو ای که ما به شما آموزش می دهیم صرفا بر اساس سرفصل ها نیست و در هر قسمت با آموزشی جدید رو به رو خواهید شد.با ما همراه باشید.

در این قسمت میخواهیم به آموزش کلیدواژه ها در شئو آموزش دهیم.

 

به نقل از kaspid دیگر دوره کلید واژه ها تمام شده است، به علت کمی اطلاعات موتور های جستجو و نبود الگوریتم های بهینه سازی کلید واژه ها نقش کلیدی داشتند و افرادی سودجو با استفاده از کلیدواژه های پرکاربرد سایت خود را در موتورهای جستجو به بالاترین صفحات می رساندند.امروزه دیگر کاربران به خوبی می دانند که چطور باید دنبال اطلاعات مورد نیاز خود بگردند و یا بر روی کدام نتیجه کلیک کنند.

"تفسیر قدیمی که از کلمات کلیدی در سئو وجود داشت، امروزه دیگر مطرح نیست و حتی نادرست است. کاربران از کلمات ساده برای جستجو و پیدا کردن اطلاعات مورد نیاط خود استفاده نمی کنند. آن ها همانند صحبت بین دو انسان، از موتور های جستجو سوال می پرسند."

google-white1-algorithm-seo-ss-1920-800x450


در زیر به انواع کلیدواژه ها می پردازیم

انواع کلید واژه ها بر اساس طول:

 

کلمات کلیدی گسترده( broad keywords) :

حداقل ۱ کلمه و حداکثر ۲ کلمه عمومی  مانند : غذا ، فروشگاهی و کسب و کار آنلاین.

کلمات کلیدی با دنباله بلند (long tail keywords): 

عموما  3 کلمه یا بیش از سه کلمه ، که بسیار خاص حجم ، درجه جستجو پایین تر و سطح رقابت پایین تر

مانند  "سایت مردان وردپرس بروز رسانی شد " یا "ورپرس نسخه جدیدش را منتشر کرد"

کلمات کلیدی با دنباله متوسط  (medium length keywords): 

۲ یا ۳ کلمه خاص تر از کلمات کلیدی گسترده می باشد اما از  کلمات کلیدی با دنباله بلند خاص تر نمی باشد.درجه جستجو متفاوت که می تواند از بالاترین ارزش تا پایین ترین ارزش باشد، سطح رقابت هم همانند درجه جستجو می تواند از بالاترین درجه یا کمترین درجه باشد.

مانند  "سایت مردان وردپرس" و یا "مران وردپرس"


انواع کلید واژه ها بر اساس محتوا:

 

کلیدواژه های علامت مارک و برند شده(Branded Keywords):

هر عبارت کلمه کلیدی شامل  نام شرکت شما یا وبسایت شما به صورت دقیق و یا جزیئی از آدرس باشد

 مانند : نام کمپانی شما + واژه هایی مانند بررسی / نام محصول و یا پست

 

کلمات کلیدی مارک دار توسط جستجوگران که در حال حاضر با نام تجاری یا کسب و کار شما از طریق های  دیگر  بازاریابی آشنایی دارند  و به دنبال یک وب سایت برای اطلاعات بیشتر درباره شما می باشند  استفاده می شود. هدف اصلی از مبارزات انتخاباتی در جستجوگرها برای بهبود ترافیک  مخاطبانی که هنوز نام تجاری یا کسب و کار شما را  نشنیده اند می باشد (با استفاده از کلمات کلیدی غیر مارک).با این حال باز هم مهم است مطلب شامل کلمات کلیدی مارک به صورت ترکیبی باشد ، به خصوص در داخل کشور صفحات نوع  "درباره ما "  که جستجوگران با  استفاده از کلمات کلیدی مارک به راحتی می توانند صفحه درست دسترسی داشته باشند.

 

کلیدواژه های مرتبط با محصول (Product Related Keywords):

کلیدواژه هایی که به یک محصول و یا سرویس خاص اشاره می کنند.

مانند  "گوشی نوکیا ۱۱۰۰" 

کلیدواژه های بومی سازی شده (localization Keywords):

کلیدواژه هایی که به یک محصول یا شرکتی که در محلی خاص سرویسی ارائه می کند(محله، شهر، کشور،خیابان و…)

مانند "مردان وردپرس ایران"


با ما همراه باشید در آموزش های آینده.

keywords

 

 

 

 

تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
میلاد میلادی

باور هایت را که پرورش دهی به هرچیزی دست خواهی یافت.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.